Referenties

       Unknown Het leiden van de Finance afdeling van LPNL als Finance Manager, verantwoordelijk voor controlling, accounting, treasury en reporting.
Opzetten en implementatie van klantrendement analyses; het begeleiden van project verzekeringen van casco risico in eigen beheer; het ontwikkelen en implementeren van integraal risicomanagement.
Unknown-1 Het leiden van de Finance afdeling alsmede de financiering en rentematching. Het begeleiden van de verkoop en afwikkeling van een lease portfolio met niet-automotive objecten.
Unknown-2 Het leiden van de Finance afdeling. Het opschonen en oplossen van administratieve achterstanden en het herinrichten van de bezetting. Het ontwikkelen en inrichten van een op KPI’s gestuurde management rapportage. Het opzetten van een nieuwe tariefstructuur voor beheersing van rendement en risico.
 Unknown-3 Het opzetten en inrichten van een nieuwe Finance organisatie ten behoeve van Credit Cards en  ABNAMRO Consumer Finance. Het migreren en integreren van de Credit Card portfolio naar ABNAMRO inclusief financiële stromen en processen.
 Unknown-4 Het leiden van de Finance afdeling als CFO van Arenda Holding. Het financieel begeleiden van een turn-around programma  om winstgevendheid en groei te verbeteren. Het verwerven en integreren van een broker in financiële diensten ter verbreding van de keten.
 Unknown-5 Het tijdelijk vervullen van de rol Financial Manager op locatie in Slowakije. Het op orde brengen van de leaseadministratie, het verzorgen van jaarafsluiting en opstellen jaarrekening, het inrichten van verzekeringbeheer, credit management en verbetering cash management (collections).
 Unknown-5 Het tijdelijk vervullen van de rol Financieel Directeur van het Nederlandse bedrijf. Het verbeteren van finance processen en organisatie. Het verbeteren van het contract management, review en update van lease pricing en het ondersteunen nieuwe securitisatie contract leasevorderingen.
Unknown-6 Het realiseren van de financiële integratie van de overname van Masterlease en de inrichting van de nieuwe finance afdeling met taakverdeling, werkprocessen en nieuwe performance indicatoren en waarderingsgrondslagen.
 Unknown-5 Het tijdelijk vervullen van de rol Financial Manager bij Business Lease in Hongarije. Het verzorgen van de jaarafsluiting en het opstellen van de jaarrekening, op orde brengen administratie, opzet cash management en waardering en matching forex leasecontracten. Inrichting administratieve werkprocessen.
 Unknown-7 Het leiden van een programma om bestaande operationele systemen te vernieuwen. Scope voor de eerste fase: inventariseren bestaande systemen, processen, functionaliteiten en knelpunten. Formuleren requirements en opleveren van een roadmap voor de deelproducten in combinatie met bestaande systemen. Opgeleverd: CRM tool (Salesfore), Business Intelligence (Jaspersoft), Digital Archiving en tool voor berijders beïnvloeding (Fuel Cost Saving).